Kane ucap selamat maju jaya kepada Pochettino

Kane dan Pochettino ketika di kelab Tottenham Hostpur
- Advertisement -

Kapten Tottenham Hotspur, Harry Kane mengucapkan selamat maju jaya kepada Mauricio Pochettino selepas bekas jurulatihnya dilantik sebagai pengurus pasukan saingan di London, Chelsea.

- Advertisement -

Pochettino membimbing Tottenham ke final Liga Juara-Juara 2019 dan memimpin kelab itu menjadi pencabar utama Liga Perdana dengan menamatkan saingan di empat teratas untuk empat musim berturut-turut sebelum dipecat pada 2019.

“Mauricio adalah pengurus yang menakjubkan untuk saya. Orang yang hebat, jurulatih yang hebat. Banyak membantu saya untuk sampai ke tahap sekarang. Jadi saya sangat menghargainya,” kata Kane.

Kapten England itu berada di New York, minggu ini untuk mengumumkan pelaburannya dalam OxeFit, sebuah syarikat permulaan teknologi kecergasan.

Pochettino yang menandatangani perjanjian dua tahun dengan pilihan setahun di Chelsea, mengambil alih selepas musim suram kelab itu yang menduduki tempat ke-12 dalam Liga Perdana, penamat terburuk sejak 1994.

“Setiap orang mempunyai kerjaya mereka, setiap orang mempunyai masa depan mereka. Jadi apa yang boleh saya katakan ialah saya mendoakan yang terbaik untuknya. Saya harap dia melakukannya dengan baik – jelas sekali tidak sebaik kami,” katanya. – REUTERS

- Advertisement -