Kerajaan BN-PH Pahang gagal tangani isu air

- Advertisement -

AIR adalah keperluan asas bagi rakyat. Sebuah kerajaan yang prihatin dan bertanggungjawab wajib mengurus dan menyelesaikan dengan baik isu keperluan asas terutama isu air.

Pahang merupakan negeri yang mempunyai Sungai terpanjang di Semenanjung tetapi tetap mempunyai masalah air yang tidak diselesaikan oleh kerajaan yang memerintah atas alasan yang tidak munasabah.

Menjelang Syawal kita sudah mendengar rungutan dan tuntutan daripada rakyat mengenai isu air yang tidak pernah selesai.

Rakyat bukan tidak boleh bertolak ansur jika ada pelan pemulihan isu air yang tuntas dan sistematik, tetapi alasan yang sudah jelek didengari rakyat membuatkan rakyat kecewa dan membangkitkan kemarahan rakyat untuk menyambut Aidilfitri yang mulia ini.

Masalah kerap berlaku tetapi solusi kepada masalah seperti tiada tindakan. Di mana Exco yang bertanggungjawab? Apa solusi daripada PAIP? Rakyat sudah hilang sabar menunggu masalah air di Pahang ini selesai!

Saya menegaskan di sini agar PAIP dan Kerajaan Negeri Pahang agar segera menyelesaikan masalah air yang saban tahun berlaku ini. Jadilah sebuah kerajaan yang bertanggungjawab terhadap kebajikan rakyat!

AHMAD AZLAN ABU BAKAR CA (M)
Ketua Penerangan Pemuda
Dewan Pemuda PAS
Negeri Pahang – HARAKAHDAILY 27/4/2023

- Advertisement -
- Advertisement -