PH-BN tak mampu lawan gelombang PN

- Advertisement -

SOKONGAN yang diterima PERIKATAN NASIONAL (PN) terus melonjak sejak PRU15 lalu sehingga sekarang.

Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) dan Parti Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) telah memohon untuk sertai PN.

Bekas Presiden Parti Bangsa Malaysia (PBM), Datuk Zuraida Kamaruddin mengumumkan beliau akan menyokong PN pada PRN akan datang.

Demikian juga dengan beberapa bekas pimpinan Umno yang menunjukkan sokongan kepada PN dan insya-Allah akan menyertai PN.

Rata-rata parti dan ahli politik ini sebenarnya sudah mulai muak dan kecewa dengan Kerajaan PH-BN yang asyik mengamalkan politik dendam tanpa memainkan peranan sebagai kerajaan sebaiknya.

Kegagalan Anwar-Zahid mengurus polemik dalaman PH-BN sejak awal penubuhan Kerajaan Campuran sehingga hari ini telah memakan diri. 

Masalah kos sara hidup rakyat, budaya nepotisme, campur tangan Menteri dalam masalah Umno dan RoS serta semua tindakan populis Kerajaan PH-BN menjadikan rakyat semakin jauh daripada mereka.

Kelemahan mereka perlu ditutup. Strategi merosakkan imej PN perlu dilakukan.

Tidak cukup dengan fitnah lisan sebelum ini, kini PH-BN telah bertindak dengan lebih agresif apabila menggunakan badan kerajaan untuk mendakwa pimpinan utama PN tanpa melalui proses yang sebetulnya.

Namun malang buat mereka apabila tekanan politik yang sedang dihadapi PN ini menguatkan lagi semangat penyokong dan pendukung PN untuk melawan kezaliman mereka dan bekerja dengan lebih keras dalam PRN kelak.

Gelombang PN ini pastinya akan terus menghantui dan menakutkan Kerajaan PH-BN.

Tindakan kerajaan mengadakan ‘witch hunting’ terhadap pentadbiran kerajaan lama akan menghasilkan reaksi tindak balas daripada rakyat.  PRN di 6 buah negeri akan menjadi bukti.

USTAZAH NURIDAH MOHD SALLEH
Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 14/3/2023

- Advertisement -
- Advertisement -