Pertuduhan terpilih untuk tutup isu dihadapi PH-BN

- Advertisement -

PUTRAJAYA: Pertuduhan terpilih yang dihadapkan terhadap pimpinan Perikatan Nasional (PN) ketika ini adalah bagi melindungi dan mengelak atau menutup isu-isu besar dalam parti-parti komponen kerajaan hari ini.

Timbalan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, khususnya melibatkan Pakatan Harapan (PH) dengan Umno yang antara terbaharu melibatkan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (RoS).

Beliau mengulas demikian ketika mengiringi Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang akan memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Bangunan SPRM, di sini sebentar tadi.

Panggilan untuk memberi keterangan kali kedua itu susulan tuduhan berkenaan kes rasuah Jana Wibawa melibatkan bekas Ketua Penerangan BERSATU, Wan Saiful Wan Jan yang disiasat sebelum ini.

Tuan Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian memberitahu, himpunan diadakan di situ adalah sebagai penyataan untuk menuntut keadilan bagi tuduhan-tuduhan mutakhir ini.

“Insya-Allah himpunan kita ini sebahagian di antara program yang telah diputuskan oleh pimpinan tertinggi PN dan malam ini kita adakan solat hajat di Markas PAS Taman Melewar.

“Ini penyataan sokongan dan satu himpunan lagi juga di Rusila (Marang, Terengganu) pada malam ini. Kita juga telah arah seluruh Markas-markas PAS bersama dengan rakan-rakan daripada BERSATU.

“Sama-sama adakan solat hajat dan doa. Moga-moga Tan Sri Muhyiddin akan selamat dipelihara Allah SWT daripada fitnah jahat ini,” ujarnya dalam laungan ‘Hidup Rakyat!’ yang bergema pada himpunan itu. – HARAKAHDAILY 9/3/2023

- Advertisement -
- Advertisement -