Hentikan intimidasi politik terhadap Tik Toker

Ketua Penerangan PAS Pusat, Senator Ts Ir Khairil Nizam Khiruddin
- Advertisement -

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) mengecam keras tindakan segelintir aparatus kerajaan yang melakukan intimidasi politik dan membuli tiktoker-tiktoker yang mengkritik kerajaan.

- Advertisement -

Perbuatan ini adalah tidak bermoral dan bercanggah dengan hak berpolitik serta kebebasan bersuara yang sering diagungkan oleh YAB Perdana Menteri dan Pakatan Harapan sebelum ini.

Disebabkan tiktoker-tiktoker ini dilihat berpengaruh dan lantang, mereka telah diasak dan ditakutkan oleh aparatus kerajaan. Tidak sekadar itu, tiktoker-tiktoker ini dibuli dan diugut oleh penyokong-penyokong Pakatan Harapan.

Ini adalah satu tindakan yang tidak bertamadun dan tiada adab serta
memburukkan lunas demokrasi negara kita.

PAS mengulangi gesaan agar hentikan sebarang intimidasi bermotif politik terhadap tiktoker-tiktoker yang tidak berpihak kepada kerajaan ini. Kami mendesak tindakan lebih profesional diambil jika didapati tiktoker-tiktoker ini telah melanggar undang-undang.

PAS percaya ancaman ini dipengaruhi oleh segelintir ahli politik PH yang tidak senang dengan gelombang yang dicetuskan Perikatan Nasional sejak Pilihan Raya Umum Ke-15 lalu.

Jangan baling batu sembunyi tangan dan menjadi dalang sebenar terhadap perkara ini. Malaysia Madani tiada tempat untuk ahli politik yang berfikiran sempit dan berjiwa kecil.

“MALAYSIA SEJAHTERA”

YB Ir. Ts. KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Penerangan PAS Pusat
Ahli Parlimen Jerantut
Bertarikh: 23 Rejab 1444 | 14 Februari 2023 – HARAKAHDAILY 14/2/2023

- Advertisement -