Syed Saddiq janji akan kahwin sebelum PRU16 – Idris

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Muar, Syed Sadiq Syed Abdul Rahman menyatakan hasrat untuk menamatkan zaman bujangnya sebelum menjelang Pilihan Raya Umum ke-16 (PRU16).

- Advertisement -

Perkara itu didedahkan Naib Presiden PAS, Datuk Idris Ahmad dalam satu hantaran Facebook milik beliau pada hari ini.

Bergelar ahli parlimen Muar sejak Mei, 2018, Syed Saddiq, 30, merupakan ahli pengasas Malaysia United Democratic Alliance (MUDA) dan telah berkhidmat sebagai presiden pertama MUDA sejak penubuhannya pada September 2020.

“Semasa saya menjadi ahli parlimen 2013-2018 Syed Sadiq (YB Muar) datang ke pejabat saya di bangunan Parlimen. Waktu itu Syed Sadiq baru sahaja menamatkan pengajiannya daripada UIA (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia). 

“Tadi, sempat berjumpa dengan YB Muar selepas perasmian oleh YDPA (Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riayatuddin Al-Mustafa Billah Shah). Bila saya tanya bila hendak kahwin, saya kata jejaka ‘hensem’ (kacak) mesti kahwin cepat. Dia janji dengan saya, sebelum PRU 16 dia akan kahwin. 

“Saya doakan semoga Allah permudahkan urusan YB Syed untuk mendapat jodoh,” tulis Idris.

Tambah Idris, beliau sentiasa menghormati individu lain 10 kali ganda jika individu tersebut menghormati dirinya.

“Perbezaan parti, bangsa dan agama bukan halangan untuk saya mesra dengan sesiapa pun,” katanya. –HARAKAHDAILY 13/2/2023

- Advertisement -