Sancho bantu Man U raih satu mata dengan Leeds

Jadon Sancho bantu kebangkitan Man U pada lewat permainan.
- Advertisement -

Gol pertama pemain gantian, Jadon Sancho sejak September lalu memastikan Manchester United yang ketinggalan dua gol bangkit untuk meraih satu mata apabila seri 2-2 dengan Leeds United.

- Advertisement -

Seawal minit pertama, Leeds menyebabkan Old Trafford senyap apabila Wilfried Gnonto menjaringkan gol dari tepi kawasan penalti.

Ketika pasukan tuan rumah mensia-siakan banyak peluang untuk menyamakan kedudukan pada babak pertama, Leeds mengukuhkan kedudukan kepada 2-0 pada awal babak kedua gara-gara Raphael Varane menjaringkan gol sendiri.

Namun aksi cemerlang Marcus Rashford berjaya menanduk masuk gol pertama untuk pasukannya pada minit ke-62, diikuti Sancho yang masuk dari bangku simpanan menyelamatkan pasukannya lapan minit kemudian, merembat bola melepasi penjaga gol Illan Meslier.

Old Trafford cuba melakukan satu lagi kebangkitan untuk mencapai kemenangan pada minit akhir, tetapi pasukan mereka kehabisan tenaga, gagal menang di tempat sendiri buat kali pertama dalam 14 perlawanan bagi semua pertandingan.

United kekal di tempat ketiga liga, tiga mata di hadapan Newcastle United di tempat keempat. Leeds yang bermain tanpa pengurus naik ke tangga ke-16, satu mata di atas zon penyingkiran.

“Saya mempunyai perasaan bercampur-campur,” kata jurulatih United, Ten Hag. “Sudah tentu, akhirnya kami gembira mendapat satu mata – tetapi kami kehilangan dua mata. Ia adalah permulaan yang sangat buruk, tidak boleh diterima, terutama dalam perlawanan derbi. anda perlu bersedia untuk bertarung dan bertanggungjawab.

“Dia (Sancho) sudah kembali. Kami tahu dia seorang pemain yang hebat. Saya fikir secara konsisten dia boleh memberi impak yang besar. Tetapi dia perlu bekerja keras. Ini akan memotivasinya melakukan lebih baik,” – REUTERS

- Advertisement -