Piala Liga: Rashford bantu Man United atasi Forest

Marcus Rashford (tengah) bersama rakan sepasukan meraikan gol pertamanya.
- Advertisement -

Marcus Rashford meneruskan rentak cemerlangnya apabila menjaringkan gol sekali lagi untuk membantu Manchester United menewaskan Nottingham Forest 3-0 dalam perlawanan pertama separuh akhir Piala Liga.

Usaha solo penyerang England yang hebat selepas enam minit, menari melepasi pertahanan sebelum merembat masuk, membawanya kepada 18 gol dalam semua pertandingan musim ini.

- Advertisement -

Hanya Erling Haaland dari Manchester City yang mempunyai lebih banyak lagi untuk kelab Liga Perdana musim ini.

Forest menyangka dapat membalas balik jaringan itu dengan pantas, tetapi usaha Sam Surridge ditolak kerana ofsaid selepas semakan VAR.

United memanfaatkan penangguhan itu dengan menggandakan kelebihan sejurus sebelum rehat apabila penyerang pinjaman, Wout Weghorst menjaringkan gol pertamanya sejak menyertai kelab selepas sepakan Antony diselamatkan penjaga gol Forest.

Gol kedua itu membunuh harapan Forest untuk melawan dan Bruno Fernandes menambah satu lagi gol untuk memastikan United berada di landasan yang baik untuk memenangi trofi pertama sejak 2017.

“Saya gembira dengan persembahan ini, lebih 90 minit kami mengawal permainan. Ada satu saat yang boleh mengubah permainan dan kami perlu sedar tentang itu dan memperbaikinya.

“Dalam keadaan ini dan semangat ini, dia (Rashford) tidak dapat dihalang. Dia boleh menjadi kreatif pada awal dan akhir permainan untuk melakukan beberapa perkara gila, fantasi dan mendebarkan,” kata jurulatih United, Erik ten Hag. – REUTERS

- Advertisement -