PAS Semporna bantu mangsa kebakaran Kampung Bangau-Bangau

- Advertisement -

SEMPORNA: PAS Semporna bekerjasama Khidmat Malaysia Sabah membantu sumbangan kepada mangsa kejadian kebakaran Kampung Bangau-bangau baru-baru ini.

Mangsa yang merupakan penghuni 18 buah rumah melibatkan 23 ketua keluarga yang telah musnah terbakar dalam kebakaran Sabtu lalu itu telah disalurkan sumbangan bakul makanan.

- Advertisement -

Naib Ketua Pemuda negeri, Huzaini Rohani berkata, kejadian itu bagaimanpun tidak melibatkan kemalangan jiwa atau kecederaan.

“Kecekapan anggota bomba berjaya mengawal api daripada merebak ke kawasan berhampiran.

“Buat masa sekarang, semua mangsa menumpang di rumah keluarga terdekat,” katanya yang juga Ketua Pemuda PAS Semporna ketika ditemui HarakahDaily, di sini, semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Khidmat Malaysia Negeri Sabah, Sahar Abdul Majid, Ketua Kampung Bangau-bangau, Abdul Manjah Bohehata serta beberapa jawatankuasa PAS Semporna.

Sehubungan itu, beliau menzahirkan penghargaan kepada Pegawai Belia dan Sukan, Marasu Hassim, serta semua yang terlibat dalam menjayakan misi bantuan pada kali ini.

”Saya mengharapkan semoga mangsa diberi kekuatan dan dipermudahkan urusan untuk meneruskan kehidupan masing-masing,” katanya. – HARAKAHDAILY 26/1/2023

- Advertisement -