Tahu bidang tugas

- Advertisement -

ALHAMDULILLAH PN dan PAS telah berjaya mengemukakan Ahli Parlimen yang berwibawa dan tahu bidang tugasnya. Ahli Parlimen Permatang Pauh, YB Ustaz Fawwaz Mohammad Jan telahpun melaksanakan tugasannya dengan mengadakan pertemuan dan berbincang mengenai isu penjualan arak di kawasan beliau.

- Advertisement -

Berbincang bagi mencari penyelesaian atas isu-isu yang besar melibatkan kepentingan pengundi di sesuatu kawasan adalah tugas Ahli Parlimen, sama ada melalui Ahli Parlimen sendiri, atau pegawainya. Ia bukan untuk menjadi Polis Moral yang kita semua sudah maklum, kuasa itu di bawah bidang kuasa PDRM, Jabatan Agama dan sebagainya.

Malang bagi pengundi yang memilih wakil rakyat yang tidak tahu membezakan antara tugasan dengan campur tangan kuasa. Wakil rakyat sejenis ini adalah wakil rakyat yang hanya memikirkan berkenaan apa yang mereka buat, tidak boleh dibangkang, walaupun melibatkan sensitiviti keagamaan ataupun budaya.

Dan tahniah kepada pengundi Putrajaya yang tidak menyia-nyiakan undi anda semua dengan lebih awal menolak calon PH yang pada sijilnya nampak cerdik, tetapi bodohnya melantun-lantun bila memberikan komen supaya Ahli Parlimen Putrajaya mencuci kipas di kawasan awam.

MOHD NASIR ABDULLAH
11 Januari 2023 – HARAKAHDAILY 11/1/2023

PENAFIAN:
HarakahDaily tidak bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan daripada artikel ini. Ia pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya menggambarkan pendirian HarakahDaily mahupun pendirian rasmi PAS.

- Advertisement -