Ribuan rakyat Kelantan solat hajat bantu calon PN

Foto hiasan.
- Advertisement -

KOTA BHARU: Seramai 161,063 pengundi di Parlimen Padang Serai dan DUN Tioman hari ini menunaikan tanggungjawab mereka kepada negara bagi memilih wakil rakyat.

- Advertisement -

Daripada jumlah itu seramai 132,955 pengundi menunaikan tanggungjawab di Parlimen Padang Serai Kedah, manakala 28,108 lagi pengundi di DUN Tioman.

Pengorbanan mereka turut mendapat sokongan rakyat Kelantan apabila ribuan menunaikan solat hajat dan Munajat Kesejahteraan Malaysia di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (PUTIK) malam tadi.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kelantan Wan Roslan Wan Hamat berkata, zikir munajat dipimpin Setiausaha Dewan Ulamak PAS Kelantan Ustaz Tuan Mohd Saripudin Tuan Ismail.

Manakala solat hajat dipimpin Adun Gual Periok Dato’ Mohamad Awang.

“Ketua Dewan Ulamak PAS Kelantan Dato’ Hassan Mahmood melancarkan Solat Hajat dan Munajat Kesejahteraan diadakan berterusan di 14 kawasan dan diikuti 45 DUN di Kelantan.

“Buat sahabat-sahabat di Tioman dan Padang Serai anda kalian tidak keseorangan. Sambutan cukup luar biasa di mana Dewan Besar PUTIK dipenuhi anak-anak muda dan golongan veteran,” katanya pada program tersebut malam tadi.

Menurutnya juga rakyat Kelantan solat hajat dan bermunajat kepada Allah SWT memohon supaya diberi kemenangan kepada calon PERIKATAN NASIONAL pada pilihan raya yang diadakan hari ini.

majlis solat hajat dan Munajat Kesejahteraan Malaysia di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (PUTIK)

Di DUN Tioman calon PN Nor Idayu Hashim meneruskan cabaran bagi melebarkan pengaruh PN di Pahang, sekurang-kurang menyumbang satu lagi kerusi bagi peringkat DUN.

Nur Idayu membuang undi di Sekolah Menengah Kebangsaan Tanjung Gemok pada tadi.

“Jom semua rakyat DUN Tioman keluar dan laksanakan tanggungjawab anda sebagai pengundi,” katanya pada catatan di laman sosialnya.

Pada Pilihan Raya Umum lepas PN menguasai 17 kerusi DUN, BN (16) dan Pakatan Harapan (8). Bagaimanapun BN bersekutu dengan PH bagi membentuk kerajaan di Pahang.

Begitu juga di Padang Serai Dato’ Azman Nasrudin membawa cabaran PN bagi menambah lagi kerusi parlimen kepada 74 bagi merapatkan lagi kedudukan dengan PH (82). – HARAKAHDAILY 7/12/2022

- Advertisement -