Agong santuni pengamal media di pintu 2 Istana Negara

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah mencemar duli menyantuni pengamal media di Pintu 2, Istana Negara, pada 1.30 tengahari.

- Advertisement -

Baginda beramah mesra dengan lebih 100 pengamal media seluruh negara yang telah berkampung di sini sejak jam 7 pagi.

Kenderaan SUV yang dipandu sendiri oleh Baginda berhenti di hadapan pintu 2 untuk menemui pengamal media yang berhimpun di sini.

Sebelum ini, Baginda dilihat keluar dari Pintu Utama Istana Negara pada jam 2.07 petang

Tidak lama kemudian, kenderaan yang membawa Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, dilihat memasuki pintu 2, Istana Negara, pada jam 2.45 petang.

Pada jam 1.26 tengahari, kenderaan dipercayai membawa Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Azhar Azizan Harun dilihat memasuki Istana Negara.

Kenderaan jenis Toyota Vellfire itu masuk ke Istana Negara melalui pintu 2.

Istana Negara terus menjadi tumpuan apabila gabungan parti politik yang dipersetujui perlu mengemukakan nama seorang Ahli Dewan Rakyat yang mendapat kepercayaan majoriti untuk menjadi calon Perdana Menteri Ke-10 kepada Yang di-Pertuan Agong, sebelum jam 2 petang ini.

Ketua parti dijangka dipanggil untuk menghadap bagi Seri Paduka mendapatkan kepastian sendiri daripada mereka mengenai pendirian gabungan blok parti. – HARAKAHDAILY 22/11/2022

- Advertisement -