Rusia puji khidmat haji Saudi

Zuhair Khattab Shaker (kiri) dan Hizbullah Asyouf di Makkah, Arab Saudi. ( FOTO SPA)
- Advertisement -

MEKAH: Perkhidmatan dan kemudahan yang disediakan kerajaan Saudi kepada jemaah haji, yang menyumbang kepada kejayaan besar musim haji  pada tahun ini meraih pujian Rusia.

Ketua Pejabat Hal Ehwal Haji Rusia, Hizbullah Asyouf berkata bahawa keprihatinan Raja Salman dan Putera Mahkota, Mohammed Salman untuk berkhidmat kepada jemaah haji tidak terhad kepada projek gergasi di Mekah dan tapak suci, lapor Arab News.

- Advertisement -

“Pada Tahun ini kita telah menyaksikan banyak perkembangan yang mengesahkan penjagaan dan perhatian penuh yang diberikan oleh kerajaan Arab Saudi epada jemaah haji,” ujarnya.

Beliua berkata demikian semasa pertemuan dengan pengarah urusan perkhidmatan haji syarikat Tawafa untuk jemaah haji Eropah, Amerika dan Australia, Zuhair Khattab Shaker, pengarah urusan perkhidmatan Haji Syarikat Tawafa untuk jemaah haji Eropah, Amerika.

Konsul Jeneral Rusia di Jeddah, Yusup Abakarov, turut memuji usaha yang dilakukan dan perkhidmatan yang diberikan kepada jemaah haji, di samping kemudahan prosedur, teknikal dan organisasi yang terbilang yang menyumbang kepada kejayaan haji.

“Projek-projek gergasi di Dua Masjid Suci dan tapak suci adalah bukti keprihatinan dan keprihatinan penuh kerajaan Arab Saudi kepada jemaah haji dan kesungguhannya setiap tahun untuk menyediakan lebih banyak perkhidmatan dan keupayaan agar mereka dapat melaksanakan ibadah mereka dengan mudah, ” katanya.

Abakarov juga memuji perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat itu kepada jemaah haji secara amnya, dan khususnya kepada jemaah haji Rusia, yang jumlahnya pada tahun ini adalah kira-kira 12,500. – HARAKAHDAILY 18/7/2022

- Advertisement -