Lebih RM5 juta diagih agensi hal ehwal Islam pada Feb, Mac

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Sejumlah RM5,076,771.70 peruntukan telah diagihkan oleh agensi hal ehwal Islam di peringkat Persekutuan kepada individu, keluarga, masyarakat termasuklah institusi-institusi terpilih di seluruh negara sepanjang Februari dan Mac lalu.

- Advertisement -

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Senator Idris Ahmad berkata, beliau dan timbalannya, Datuk Ahmad Marzuk Shaary bersama Pasukan Menteri Agama mengemukakan Laporan Program Musa’adah Agensi Hal Ehwal Islam serta rangkuman program sepanjang Februari dan Mac.

Ini, ujarnya menghayati hadis Nabi SAW riwayat Bukhari dan Muslim yang bermaksud: Seseorang kamu tidak benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri.

“Maka, insya-Allah kami di agensi hal ehwal Islam terus istiqamah melaksanakan tanggungjawab dakwah, kebajikan, pendidikan, kelestarian sosial, serta pembangunan sosioekonomi ummah,” katanya dalam hantaran di laman sosial beliau, semalam.

Sehubungan itu, beliau mengucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia.

“Akan sentiasa kami laporkan usaha-usaha yang dilaksanakan agensi hal ehwal Islam,” ujarnya lagi. – HARAKAHDAILY 12/4/2022

- Advertisement -