PAS Teluk Intan rai kejayaan UPKK anak-anak ahli

- Advertisement -

TELUK INTAN: PAS Kawasan Teluk Intan telah meraikan seramai 31 murid Tahun 5 dan 6 terdiri daripada anak-anak ahli PAS yang memperolehi 8A dalam peperiksaan Ujian Penilaian Kelas Kafa (UPKK) 2021.

Lajnah Pendidikan PAS Teluk Intan mengambil inisiatif penyampaian sijil penghargaan dan wang tunai kepada setiap mereka dalam satu majlis bersempena program Liqa’ Fikri bertempat di Kompleks PAS Teluk Intan (KOMPASTI), di sini semalam.

- Advertisement -

Yang Dipertua PAS Teluk Intan, Mohd Azhar Mohd Rafaie menyempurnakan penghargaan itu di mana majlis ini merupakan acara julung kali dianjurkan bagi menceriakan anak-anak ahli setelah hampir dua tahun tiada peperiksaan dijalankan akibat COVID-19.

“Pembelajaran tetap (perlu) diteruskan walau apa juga kaedah digunakan. Alhamdulillah tahun 2022 ini kita dapat meraikan kejayaan anak-anak agar mereka terus bersemangat menuntut ilmu terutamanya ilmu agama (bagi) mendepani arus cabaran dunia masa kini,” ujarnya.

Sementara itu, Hafizah Huda Ahmad Aiman,12 dan Muhammad Hazim Ramadhaniy Abdul Fatah,12 ketika ditemui berkata, mereka menganggap anugerah ini sebagai pemangkin semangat untuk terus mencipta kecemerlangan dalam pembelajaran.

Mereka merupakan antara pelajar Sekolah Rendah Al-Munir, Teluk Intan yang berjaya meningkatkan prestasi sekolah dalam Daerah Hilir Perak di mana pernah menjadi antara sekolah terbaik peringkat UPSR mahupun peperiksaan kelolaan JAKIM.

Turut hadir dalam majlis itu Timbalan Yang Dipertua PAS Teluk Intan, Rostam Malek dan Pengerusi Lajnah Pendidikan, Mahyuddin Mohd Yusof serta Pengerusi Lajnah Pendidikan Muslimat, Fadhilah Che Hassan. – HARAKAHDAILY 21/1/2022

- Advertisement -