Hijrahkan Laguku TV Al-Hijrah: Hiburan penyubur dakwah

- Advertisement -

JABATAN Seni, Budaya dan Sukan (DACS), Dewan Pemuda PAS Negeri (DPPN) Perak menyambut baik pelaksanaan program realiti hiburan Islamik dijayakan bersama TV Al Hijrah dan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM).

Program sebegini sewajarnya diteruskan lagi di musim akan datang di mana konsep dakwah dalam lagu serta menghijrahkan lirik lagu asal kepada berbentuk ketuhanan amat baik dan bermanfaat kepada masyarakat keseluruhannya.

- Advertisement -

Islam sebagai agama yang sesuai dengan fitrah manusia juga memerlukan hiburan dalam kehidupan yang boleh menggembirakan hati, merehatkan minda, menyenangkan jiwa dan menyedapkan pendengaran.

Malah Islam tidak pernah menyekat umatnya mencari hiburan selagi mana tidak keluar daripada batas serta landasan syarak serta tidak melalaikan dalam menyempurnakan segala perintah Allah S.W.T. Namun, kesederhanaan sangat penting dalam usaha mencari hiburan.

DACS Perak mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua pihak yang telah menjayakan program realiti Hijrahkan Laguku musim pertama khususnya Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Yang Berhormat Senator Ustaz Idris Ahmad yang menyiarkan program hiburan Islamik ini.

Justeru, DACS Perak juga menyarankan semua pihak termasuk stesen TV kerajaan dan swasta dapat mengambil langkah perlu dalam menyusun rancangan hiburan yang bersesuaian serta patuh syariah demi kesejahteraan hidup masyarakat keseluruhannya, Insya-Allah.

“Memacu Perpaduan”
“Legasi Perjuangan”

Sekian, terima kasih

ABDUL HADI AZMAN
Pengarah
Jabatan Seni, Budaya dan Sukan (DACS)
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak – HARAKAHDAILY 11/1/2022

- Advertisement -