Tanah runtuh: Seorang cedera, empat rumah rosak

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Seorang warga emas cedera manakala empat buah rumah rosak teruk dalam kejadian tanah runtuh di Jalan Pelimbayan Indah, Kampung Sungai Penchala di sini awal pagi tadi.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur Khairul Azuwan Ibrahim berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu kira-kira 1.22 pagi tadi dan anggota serta jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Taman Tun Dr Ismail dan Sri Hartamas dikerah ke tempat kejadian.

- Advertisement -

“Setibanya di lokasi kejadian didapati berlaku tanah runtuh  menghempap empat buah rumah kediaman. Seorang wanita berusia 70-an didapati tertimbus hingga paras pinggang.

“Pasukan penyelamat berjaya mengeluarkan mangsa yang mengalami kecederaan di bahagian kaki dan telah dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Khairul Azuwan berkata 35 anggota dikerah ke tempat kejadian termasuk anggota polis dan Angkatan Pertahanan Awam.

“Lokasi tanah runtuh berkenaan kini ditutup atas faktor keselamatan sementara pasukan bomba sedang melakukan kerja-kerja pemeriksaan bagi memastikan ia selamat,” katanya. – BERNAMA

- Advertisement -