PAS DUN Ketari, NGO santuni asnaf dan masyarakat India

- Advertisement -

BENTONG: PAS DUN Ketari telah menyantuni warga asnaf setempat dan masyarakat kaum India dalam program ziarah dan sumbangan yang diadakan di Taman Kolej Sri Siantan, FELDA Mempaga dan Janda Baik, di sini baru-baru ini.

Program sehari suntuk ini dijayakan bersama Pertubuhan Cakna Rakyat dan Geng Talaqqi Prihatin Insan dalam usaha membantu golongan tersebut yang terkesan pandemik COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sebelum ini.

Penyelaras DUN Ketari, Ustaz Roslan Md Esa selaku juga Mudir Maahad Tahfiz al-Abrar berkata, sumbangan disampaikan adalah hasil pemberian orang ramai yang disalurkan kepada penerima untuk meringankan beban mereka.

- Advertisement -

Kebanyakan asnaf yang dikunjungi adalah dalam kalangan terlantar sakit, golongan susah dan warga emas serta memerlukan bantuan di mana diberikan kit barangan dapur, selain kepada kaum India yang bakal menyambut Deepavali.

Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan Bentong, Mohd Azhari Sanusi berkata, program diadakan ini berusaha mendekati masyarakat majmuk tanpa mengira latar belakang dan dilaksanakan atas tanggungjawab membantu golongan berkenaan.

Pengerusi Geng Talaqqi Prihatin Insan, Ustaz Muhammad Naim Hashim pula menyifatkan usaha seperti ini menggambarkan erti Keluarga Malaysia dan sikap prihatin yang diuar-uarkan oleh kerajaan dalam memastikan tiada rakyat diabaikan.

Hadir sama Ketua Muslimat PAS Bentong, Yusma Yusof dan Komandan Jabatan Amal Malaysia Bentong, Muhamad Yaseir Muhamad Arib. – HARAKAHDAILY 8/11/2021

- Advertisement -