Persiapan dewan tempat muktamar ikut SOP

- Advertisement -

Oleh SALMAH MAT HUSAIN | Foto RIZAL TAHIR

KUALA NERUS: Persiapan akhir dewan tempat berlangsung muktamar esok dan lusa di Duyong Marina & Resort kini hampir siap sepenuhnya.

- Advertisement -

Persiapan pentas dan backdrop siap setelah kerja-kerja bermula 1 November lalu.

Ketua Persiapan Dewan dan Pentas, Ridzuan Hashim berkata, persiapan dewan tempat yang bakal berlangsung Muktamar Tahunan PAS Ke-67 berjalan lancar.

Katanya petugas yang ditugaskan untuk persiapan dewan bermula jam 9.00 pagi setiap hari.

“Selain memasang backdrop dan menyiapkan pentas utama, petugas juga turut menyusun kerusi, meja dan memasang aksesori lain yang diperlukan.

“Insya-Allah ia akan selesai sepenuhnya petang ini sebelum kerja-kerja rehasel diteruskan,” ujarnya ketika ditemui, di sini.

Beliau juga berkata, memandangkan negeri dan negara masih dilanda Covid-19, kerja-kerja persiapan tempat dilakukan mengikut prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.

Katanya, setiap petugas mesti memakai pelitup muka, membuat ujian saringan suhu badan dan bertugas dalam penjarakan sosial.

“Kita sentiasa berusaha untuk mengelak berlakunya penularan Covid-19 di samping mengikut arahan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN),” ujarnya. – HARAKAHDAILY 5/11/2021

- Advertisement -