Covid-19: Menteri Agama akan temui pendakwah, pondok

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Senator Idris Ahmad merancang untuk mengadakan pertemuan bersama golongan pendakwah dan institusi Islam yang terkesan dengan pandemik Covid-19.

- Advertisement -

Katanya, para pendakwah dan institusi berkenaan selama ini berkorban untuk menyebarkan agama di bumi Malaysia dan mencari jalan keluar terhadap isu-isu berkaitan situasi dakwah di negara ini.

“Sejujurnya kita perlu akui, antara golongan yang terkesan akibat pandemik adalah para pendakwah dan institusi-institusi Islam termasuklah institusi pondok,” ujarnya menerusi laman Facebook hari ini.

Pagi tadi, beliau dikunjungi dua institusi besar yang menggerakkan usaha dakwah Islam dalam negara iaitu daripada Pertubuhan Pendukung dan Pencinta Ulamak (Geng Ustaz) dan Persatuan Madrasah Tahfiz Al-Quran (PERMATA) Malaysia di pejabatnya.

Katanya, kedua-dua wakil dihadiri oleh presiden mereka iaitu Ustaz Ahmad Dusuki Ab Rani dan Ustaz Manolito Mohd Dahlan.

“Saya begitu gembira menerima kehadiran dapat meluangkan masa mendengar dan berbincang bersama khususnya berkaitan hala tuju para pendakwah serta isu-isu sekitar institusi-institusi Islam di Malaysia,” katanya. – HARAKAHDAILY 17/9/2021

- Advertisement -