Kibar Jalur Gemilang dengan semangat kemerdekaan

- Advertisement -

Oleh SUZIANA GHANI

KOTA MARUDU:
Kempen Kibar Jalur Gemilang adalah untuk mengenang dan mengingati jasa tokoh yang telah berjuang untuk mencapai kemerdekaan negara.

Setiausaha PAS Sabah, Dr Aliakbar Gulasan menyeru seluruh rakyat Malaysia terutamanya rakyat Sabah mengibarkan Jalur Gemilang sebagai tanda mempunyai semangat kemerdekaan dan kesatuan.

- Advertisement -

“Kemerdekaan merupakan satu nikmat yang besar bagi penduduk dan rakyat Malaysia, maka jangan ada yang ketinggalan untuk meraikan Hari Kemerdekaan ini.

“Semoga Malaysia khususnya Sabah akan terus bebas daripada penularan pandemik Covid-19 supaya pada tahun yang mendatang, kita mempunyai kebebasan untuk menyambut Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia secara besar-besaran,” ujar beliau ketika merasmikan Kempen Kibar Jalur Gemilang di Tuaran, hari ini.

Turut hadir dalam program ialah Naib Yang Dipertua dan Setiausaha PAS Tuaran, Aminuddin Junit, dan Mat Takim Mat Diri, serta Ketua Pemuda, Mohd Zarif Siraj.

Kempen itu anjuran PAS Sabah dan program yang sama turut diadakan serentak di beberapa kawasan di seluruh negeri bagi memupuk semangat patriotik dalam kalangan rakyat walaupun sedang dilanda wabak Covid-19.

Sebanyak 100 bendera telah diagihkan kepada orang awam di Berungis Commercial Center bagi menggalakkan masyarakat mengibarkan Jalur Gemilang. – HARAKAHDAILY 25/8/2021

- Advertisement -