PICK antara kejayaan kerajaan PN tangani wabak

- Advertisement -

ZULFAHMI RAMLI

IPOH:
Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) antara kejayaan kerajaan Perikatan Nasional (PN) menangani pandemik sehingga diiktiraf di peringkat dunia.

Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria berkata, kejayaan itu dibuktikan apabila jumlah pesakit yang dimasuk ke wad bagi tahap tiga hingga lima semakin berkurangan.

Begitu juga katanya kadar vaksinasi harian yang dicatatkan setiap hari juga antara yang tertinggi di dunia.

- Advertisement -

“Ini antara bukti kejayaan kerajaan PN ketika ini. Malah kerajaan juga telah menempah lebih 87 juta dos vaksin yang melibatkan kos RM4.36 bilion untuk kesejahteraan rakyat dan kemakmuran negara.

“Kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin ternyata berjaya mengekang penularan wabak Covid-19, di samping mengimbangi aspek kesihatan dan ekonomi rakyat,” katanya di sini hari ini.

Razman yang juga anggota Exco kerajaan Perak berkata, pengorbanan dan penat lelah kepimpinan negara selama ini berjaya mentadbir Malaysia dengan cemerlang.

Oleh itu katanya PAS Perak menzahirkan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada perdana menteri dan seluruh ahli kabinet kerajaan Perikatan Nasional (PN).

“PAS Perak mendoakan agar kestabilan politik negara segera pulih dan kecemerlangan kerajaan hari ini dapat diteruskan.

“Harapannya supaya Malaysia bebas daripada belenggu pandemik Covid-19 serta rakyat dapat menjalani kehidupan seperti biasa, Insya-Allah,” ujarnya yang Adun Gunong Semanggol. – HARAKAHDAILY 17/8/2021

- Advertisement -