Penduduk dalam PKPD terima bantuan ADUN Kubu Gajah

- Advertisement -

LARUT: Nasib keluarga penduduk yang terputus bekalan makanan dan terjejas kehidupan akibat pandemik COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) terus mendapat perhatian ADUN Kubu Gajah, Ustaz Khalil Yahaya.

Bantuan telah digerakkan pihak beliau terutama kepada penduduk yang berada di bawah PKP Diperketatkan (PKPD) di Kampung Batu 20, Kampung Batu 19 1/2, Kampung Kurnia, Kampung Sungai Manik dan Kampung Siam, di sini.

- Advertisement -

Sebanyak 300 keluarga terjejas dan diputuskan tertakluk kepada status tersebut oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) susulan daripada peningkatan kes jangkitan COVID-19 yang dikenal pasti sejak minggu lalu.

Tiga siri bantuan telah digerakkan Ustaz Khalil dan pasukannya dengan diiringi anggota Angkatan Pertahanan Awam menyampaikan bantuan berupa kotak makanan serta barangan basah seperti ayam, ikan, telur dan sayur.

Maklum beliau, bantuan tersebut juga adalah dari usaha sama pejabat Menteri Besar, Pejabat Daerah Larut, Matang dan Selama, Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Pejabat Penghulu Mukim Kurau serta Jawatankuasa Pembangunan dan Kemajuan Kampung setempat.

Turut menyumbang adalah Dewan Pemuda PAS Kawasan Larut dan Sekretariat Pusat Khidmat DUN Kubu Gajah di mana Ustaz Khalil juga merakamkan penghargaan atas keizinan daripada pihak Polis Diraja Malaysia. – HARAKAHDAILY 26/7/2021

- Advertisement -