PAS Sandakan seru penduduk sertai program vaksinasi

- Advertisement -

Oleh AIZAL SAMSARUDDIN

SANDAKAN:
PAS Kawasan Sandakan menyeru orang ramai untuk menyertai Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) bagi mencapai imuniti kelompok di daerah ini.

Yang Dipertuanya, Sahar Abdul Majid menyebut perkara itut dalam misi agihan bantuan kecemasan kepada golongan yang terkesan susulan pandemik Covid-19 di beberapa lokasi dalam daerah ini semalam.

- Advertisement -

“Saya menyeru orang ramai untuk menyertai program vaksinasi ini bagi mencegah penularan pandemik Covid-19 dan PAS akan tampil dengan kerjasama pejabat kesihatan daerah untuk membantu pendaftaran orang ramai,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Majlis Perbandaran Sandakan berkata program itu sangat penting diperkasakan di daerah ini agar mencapai 40 peratus tahap vaksinasi sekali gus membantu kerajaan negeri melepasi fasa ketiga Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Sahar juga mengajak orang ramai untuk menyumbang bagi menjayakan Tabung Bencana Covid-19 yang dikelolakan oleh PAS Sandakan bagi membantu mereka yang terkesan sepanjang pandemik tersebut.

“Sepanjang PKP ini ramai orang terkesan. Jadi kita menyeru dermawan yang ada rezeki berlebihan untuk menyumbang sedikit mengikut kemampuan bagi membantu mereka yang terjejas ini,” ujarnya lagi.

Katanya, orang ramai yang ingin menyumbang boleh menyalurkan derma tersebut ke akaun Bank Islam Dewan Pemuda PAS Kawasan Sandakan, 10043010001846. – HARAKAHDAILY 9/7/2021

- Advertisement -