DMPM ucap terima kasih kepada penjawat awam

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) ingin mengucapkan setinggi penghargaan dan jutaan terima kasih di atas keprihatinan semua penjawat awam yang menunjukkan solidariti dengan memberikan sebahagian Imbuhan Tetap Keraian bagi Pengurusan Tertinggi dan Gred 44 hingga Gred 56, serta Imbuhan Tetap Khidmat Awam (ITKA) bagi Gred 29 hingga Gred 41 yang dinikmati sekarang ke Akaun Amanah Bencana.

“Sesungguhnya hanya Allah dapat membalas sumbangan lebih 800,000 penjawat awam tidak termasuk frontliners serta penjawat awam Gred 1 hingga Gred 28,” ujar Ketua DMPM, Senator Ustazah Nuridah Mohd Salleh dalam satu kenyataan, hari ini.

- Advertisement -

Beliau berkata, sumbangan itu dianggarkan berjaya mengisi tabung berkenaan sebanyak RM30 juta.

“Diharap dengan pengisian tabung ini rakyat yang memerlukan dapat dibantu sebaik mungkin sehingga tiada lagi mereka yang menghadapi masalah tiada bekalan makanan dan sukar untuk meneruskan kelansungan hidup akibat PKP yang akan dimulakan pada hari ini, 1 Jun,” ujarnya.

Tambahnya, sebagai menunjukkan solidariti dan keprihatinan, PAS juga melancarkan Tabung Bencana Covid pada malam ini.

Menurutnya lagi, PAS akan menggunakan wang yang didermakan untuk menggerakkan program-program kebajikan yang sentiasa digerakkan oleh lajnah kebajikan di seluruh Malaysia.

Justeru, ujarnya Dewan Muslimat PAS juga mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk meneruskan usaha untuk memerangi penyakit pandemic Covid-19 dan bersama berusaha melandaikan keluk jangkitan.

“Tanpa usaha dan kebersamaan rakyat, kita tidak akan berjaya keluar dari masalah pandemik ini bersama-sama,” ujarnya lagi. – HARAKAHDAILY 1/6/2021

- Advertisement -