Patuhi SOP sambut Aidilfitri

- Advertisement -

KUALA KEDAH: Timbalan Menteri Sumber Manusia Dato’ Awang Hashim menyumbang sebanyak RM20,000 kepada Lembaga Kompleks Anak-Anak Yatim (DAYA) di sini, semalam.

Sumbangan itu bagi membolehkan anak-anak yatim membuat persiapan dan meraikan Aidilfitri yang bakal menjelang beberapa hari lagi.

- Advertisement -

“Saya berharap sumbangan ini dapat meringankan sedikit beban keluarga serta waris anak-anak yatim di DAYA bagi menyediakan keperluan hari raya.

“Ini juga untuk membolehkan mereka membuat apa-apa persiapan menjelang sambutan Aidilfitri,” katanya pada majlis di dewan kompleks berkenaan.

Awang yang juga Ahli Parlimen Pendang berharap orang ramai yang hadir dan penghuni rumah terbabit mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) apabila beraya.

Sementara itu, Setiausaha Lembaga Kompleks DAYA, Ustaz Mohamad Ismail merakam ucapan terima kasih di atas keprihatan ahli parlimen Pendang terhadap kompleks terbabit.

Beliau juga berharap lebih ramai lagi individu atau NGO tampil membantu DAYA.

Pada program itu Awang turut menyampaikan sumbangan kepada NGO Wanita Prihatin Alor Setar untuk diagihkan kepada penduduk yang terjejas akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di daerah Kota Setar.

Sebelum ini anak-anak DAYA diraikan pada majlis berbuka puasa dan penyampaian duit raya bersama Menteri Besar Muhammad Sanusi Md Nor. – HARAKAHDAILY 10/5/2021

- Advertisement -