Serik pemerintahan PH, perkukuh penyatuan ummah

- Advertisement -

KUALA KANGSAR: Semua parti politik yang berteraskan Melayu hendaklah bersama dalam penyatuan ummah.

Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Razman Zakaria berkata, ini demi memastikan Islam Melayu terus mendominasi Parlimen dan mentadbir negara sekali gus memperjuangkan kedaulatan Islam.

- Advertisement -

Tegasnya, PAS tetap dengan prinsip yang tegas menyeru agar Perikatan Nasional (PN) dipertahankan dan Muafakat Nasional (MN) diperkukuhkan bagi memastikan kebersamaan yang tidak merugikan Islam dan Melayu di dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

“Cukuplah selama 22 bulan yang lalu, rakyat sengsara dengan pemerintahan Pakatan Harapan yang didominasi oleh DAP,” ujarnya yang juga Timbalan Pengerusi PN negeri pada Majlis Berbuka Puasa PAS Kawasan Kuala Kangsar Bersama Parti Peribumi Bersatu Bahagian Kuala Kangsar di Bukit Chandan, kelmarin.

Dalam masa yang sama, beliau mengingatkan jentera PAS di semua peringkat agar memperkemaskan organisasi masing-masing bagi melancarkan gerak kerja kepimpinan bagi menghadapi PRU15 tidak lama lagi.

Turut hadir bersama, Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Kangsar, Dato’ Drs Khalil Idham Lim dan Ketua Bahagian PPBM Kuala Kangsar, Dato’ Iskandar Zulkarnain.

Majlis berakhir dengan acara berbuka puasa dan solat Maghrib berjemaah dengan mengikut pematuhan SOP. – HARAKAHDAILY 29/4/2021

- Advertisement -