JAKIM dekati masyarakat Orang Asli

- Advertisement -

ALHAMDULILLAH, hajat kami untuk membantu meringankan beban masyarakat Orang Asli Pulau Indah, Klang tertunai semalam. Seramai lebih kurang 400 orang dengan 15 keluarga daripadanya adalah Islam. Melalui Program Semarak Ramadan Bersama Masyarakat Orang Asli Pulau Indah, saya berkesempatan menyampaikan sumbangan bagi membantu masyarakat Orang Asli yang terjejas dengan pandemik COVID-19.

Sumbangan yang berjumlah RM10,000 telah diperuntukkan oleh JAKIM dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Selangor, Lembaga Zakat Selangor dan Yayasan Taqwa. Sumbangan telah diberikan dalam bentuk barangan kering dan agihan iftar berbuka puasa. Pihak F&N turut menghulurkan sumbangan dengan pertambahan sebanyak 110 pek barangan kering untuk diagihkan kepada masyarakat Orang Asli.

- Advertisement -

Syabas dan tahniah kepada semua yang bergabung tenaga sama ada secara langsung atau tidak dalam menjayakan program ini. Semoga usaha daripada semua pihak ini dapat membantu lebih ramai lagi masyarakat yang terkesan mengharungi pandemik COVID-19. 

Insya-Allah seluruh agensi agama di bawah portfolio hal ehwal agama akan terus digerakkan bagi membantu golongan-golongan yang terkesan. JAKIM akan terus mendekati masyarakat Orang Asli melalui Bahagian Dakwah JAKIM untuk membantu meringankan beban masyarakat Orang Asli yang terjejas akibat pandemik COVID-19.

Sementara itu, disarankan agar orang ramai tidak lupa untuk mendaftar sebagai penerima vaksin melalui aplikasi MySejahtera supaya dapat ditentukan giliran untuk tuan dan puan mendapat vaksin COVID-19. Lebih cepat kita mendaftar dan mendapat vaksin, lebih cepatlah kita dapat menikmati kembali kehidupan yang normal. Insya-Allah kita terus berikhtiar dan bertawakal sepenuhnya kepada Allah S.W.T.

“Prihatin Rakyat”
“Kita Mesti Menang”

YB USTAZ AHMAD MARZUK SHAARY
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) – HARAKAHDAILY 28/4/2021

- Advertisement -