PAS Melaka ucap takziah kepada Ketua Menteri

- Advertisement -

MASJID TANAH: Pesuruhjaya PAS Melaka, Datuk Ustaz Kamarudin Sidek menyampaikan ucapan takziah kepada Ketua Menteri Melaka, Datuk Sulaiman Md Ali di atas kematian bapa mentuanya, M. Yusop Ijang, 83.

Beliau yang juga Penasihat Agama kepada Ketua Menteri Melaka menyatakan demikian dalam satu hantaran di Facebooknya malam tadi sebaik menerima perkhabaran mengenai perkara itu.

“Didoakan moga rohnya dicucuri rahmat Allah SWT dan ditempatkan dalam kalangan orang beriman,” kata beliau.

- Advertisement -

M. Yusop meninggal dunia akibat sakit tua dan menghembuskan nafas terakhir di Hospital Pakar Putra Melaka, malam tadi.

Sementara itu, jenazah allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Durian Daun, di sini, pagi tadi.

Terdahulu jenazah telah disembahyangkan di Masjid Al Mujib Durian Daun oleh ahli keluarga, tetamu-tetamu kehormat, kenalan, penduduk kampung dan orang ramai yang hadir memberikan penghormatan terakhir.

Antara kenamaan yang hadir di majlis pengebumian ialah Yang di-Pertua Negeri Melaka, Tun Mohd Ali Mohd Rustam dan isteri. Turut menziarahi ialah Timbalan Presiden PAS yang juga Menteri Alam Sekitar dan Air, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man.

Yang Dipertua PAS Kawasan Masjid Tanah, Ustaz Imran Abdul Rahman yang turut hadir pada majlis pengebumian turut mengucapkan takziah kepada Ketua Menteri Melaka dan isteri.

“Memang sesuatu yang pedih kehilangan orang tersayang. Namun semua ini ujian Allah SWT kepada setiap hamba-Nya, cuma kita tak tahu bila.

“Kita semua mendoakan agar rohnya dicucuri rahmat dan diampunkan serta ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang beriman. Dan kita turut merasakan kesedihan ini,” ujarnya ketika ditemui Harakahdaily usai majlis pengebumian tadi. – HARAKAHDAILY 9/4/2021

- Advertisement -