Ada pihak eksploitasi foto Exco Kedah

- Advertisement -

ALOR SETAR: Anggota Exco Kedah pula menjadi mangsa apabila ada pihak yang tidak bertangggungjawab menggunakan fotonya bagi menghebahkan mengenai peruntukan sukan sepak raga.

Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Kedah, Ustazah Siti Mekiah Shamsuddin berkata, pihak tidak bertanggungjawab itu cuba mengeksploitasikan pemimpin kerajaan negeri dengan menyebar kenyataan palsu.

- Advertisement -

“Kenyataan itu bukan daripada anggota Exco, Dato’ Siti Ashah Ghazali berkaitan kerajaan negeri sedang dalam proses melulus peruntukan sukan sepak raga tuju di Kedah.

“Malah sumber yang menyiarkan kenyataan itu yang ditulis Harakahdaily juga didapati tidak betul dan palsu,” katanya di sini.

Baru-baru ini diviral kenyataan Siti Ashah kononnya menyebut kerajaan negeri sedang dalam proses meluluskan peruntukan sukan sepak raga tuju di Kedah.

Malah laman berita Harakahdaily pula dieja HARAKAHDAILY.NET yang tidak mencerminkan laman berita itu milik PAS.

Siti Mekiah berkata, beliau amat kesal terhadap pihak yang tidak bertanggungjawab terbabit, dianggap sengaja mewujudkan kekeliruan dalam kalangan rakyat serta membawa imej tidak baik kepada kerajaan negeri.

“Setahu saya Dato’ Ashah tidak pun berjanji untuk memberi sumbangan untuk sukan sepak raga.

“Apabila perkara itu tidak dilaksanakan, nanti orang ramai akan menganggap kerajaan Kedah tidak menepati janji,” kata beliau di sini.

Malah Siti Ashah dihubungi memberitahu beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan seumpama itu. Bantuan atau sumbangan sukan juga bukan di bawah portfolionya. – HARAKAHDAILY 28/1/2021

- Advertisement -