Pindaan logo KDA FC ikut kesesuaian imej

- Advertisement -

ALOR SETAR: Pindaan logo Kedah Darul Aman (KDA) FC yang diumumkan semalam dibuat mengikut kesesuaian imej bola sepak Kedah, kata Ketua Pegawai Eksekutif KDA FC Khamal Idris Ali.

Beliau berkata KDA FC selaku pemilik mutlak logo berhak membuat pindaan logo pemenang dan perkara berkenaan telah dinyatakan oleh Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) dalam terma dan syarat pertandingan mencipta logo tersebut.

“KDA FC mengambil maklum mengenai polemik yang berlaku berikutan pengumuman yang dibuat semalam. Pertandingan ciptaan logo yang dianjurkan KFA ini sangat dihargai, tambahan ia melibatkan ratusan penyertaan daripada peminat sukan bola sepak di Kedah.

- Advertisement -

“Tetapi, perlu dinyatakan keputusan pemilihan oleh jawatankuasa pemilih serta undi secara dalam talian yang dibuat KFA adalah satu pungutan suara untuk rujukan KDA FC dalam menentukan logo pasukan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, Khamal Idris berkata KDA FC telah mengambil keputusan untuk membuat pindaan logo pemenang pertandingan setelah penilaian lebih khusus dilakukan.
 
“Bagaimanapun, bagi menghormati dan meraikan kreativiti serta penat lelah pereka logo yang dipilih sebelum ini, KDA FC berpandangan pemenang tersebut wajar diberikan hadiah seperti dihasratkan oleh pihak penaja pertandingan.

“Dalam pada itu, pereka logo yang telah dipilih sebagai logo rasmi juga akan turut menerima hadiah daripada pihak KDA FC,” katanya.

Sementara itu, beliau berkata rakaman audio mengaitkan beberapa nama individu terlibat dalam pemilihan logo KDA FC yang tersebar semalam adalah berbaur fitnah untuk menimbulkan prasangka buruk terhadap individu tertentu.

“KDA FC ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat bola sepak Kedah atas keprihatinan, sumbangan dan sokongan yang diberikan,” katanya.

Sejak semalam, laman media sosial dipenuhi dengan komen tidak berpuas hati penyokong bola sepak Kedah berikutan tiga logo asal yang dipilih tidak diumumkan sebagai pemenang sebaliknya logo yang tidak disenaraikan dipilih sebagai logo rasmi KDA FC. – BERNAMA

- Advertisement -