MADINAH terima sumbangan MB bantuan banjir lumpur

- Advertisement -

RAUB: Pusat Pendidikan Tahfiz al-Quran dan Pengajian Islam as-Sakinah (MADINAH) telah menerima sumbangan berikutan musibah banjir lumpur melanda institusi ini daripada Menteri Besar, Dato’ Sri Wan Rosdi Wan Ismail.

Cek bantuan bernilai RM10,000 telah disampaikan Exco Kerajaan Negeri Pahang, Dato’ Abd Aziz Mat Kiram kepada Syeikhul MADINAH, Ustaz Mohd Shahrizan Md Esa dalam pertemuan di Kampung Ulu Jeruas, di sini hari ini.

- Advertisement -

Menurut Ustaz Shahrizan, Kerajaan Negeri Pahang ternyata prihatin dan memberi perhatian kepada institusi pendidikan Islam di mana telah memberi kebenaran operasi ketika mana negeri lain tidak membenarkan.

Jelasnya, tindakan proaktif untuk perjalanan tersebut di seluruh negeri ini adalah dengan pematuhan kepada prosedur operasi standard (SOP) ketat Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP).

Hadir sama pada majlis ringkas itu adalah Timbalan Yang DiPertua PAS Raub, Tengku Shah Amir Dato’ Tengku Perang dan Penghulu Mukim Sega 1, Sairuzaman Abd Karim serta Pengerusi JKKK Kampung Jeruas Sega, Wan Hashim Wan Mat Zin.

Para dermawan yang berhajat membantu MADINAH boleh salurkan ke Maybank 556244010666 dan sebarang pertanyaan hubungi Ustaz Mohd Shahrizan di talian 0196573445. – HARAKAHDAILY 12/12/2020

- Advertisement -