Umno diyakini mampu selesai kemelut di Perak

- Advertisement -

KANGAR: PAS yakin Umno dapat menyelesaikan kemelut yang berlaku di Perak secara baik tanpa melibatkan sebarang kerjasama dengan DAP.

Mursyidul An PAS, Tuan Guru Dato’ Ustaz Hashim Jasin berkata, PAS ada pengalaman ketika bekerjasama dengan DAP sebelum ini.

- Advertisement -

“Kita tahu sikap sebenar parti itu, malah orang PAS tidak akan dapat menerima parti yang bergabung dengan DAP.

“Jika boleh kita elakkan berkerjasama dengan DAP dan jika ditakdirkan mereka berkawan juga maka PAS bersedia untuk keluar dari pakatan. Ia tidak menjadi masalah,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Kemelut yang melanda Perak bermula apabila Adun Umno mengemukakan usul undi percaya terhadap Menteri Besar Dato’ Seri Ahmad Faizal Azumu namun gagal mendapat sokongan majoriti.

Pada Ahad lepas Presiden Umno Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan berkata, parti itu tidak menolak kemungkinan bekerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) termasuk DAP untuk membentuk kerajaan negeri di Perak.

Ustaz Hashim juga berkata, PAS tidak boleh menerima mana-mana parti yang menjalin kerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diketuai Dato’ Seri Anwar Ibrahim. – HARAKAHDAILY 8/12/2020

- Advertisement -