Lagi pencemaran air, MB Selangor perlu letak jawatan

- Advertisement -

SEOLAH-olah sudah dijangka Selangor kembali dengan isu pencemaran air. Rakyat Selangor sekali lagi terpaksa menanggung kerugian dan kesulitan.

- Advertisement -

Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) telah mengumumkan henti tugas Loji Rawatan Air Selangor LRA fasa 1, 2, 3 dan Rantau Panjang berikutan pencemaran sumber air mentah di Sungai Selangor.

Melalui pemakluman awal dari Lembaga Urus Air Selangor pencemaran adalah pencemaran bau seakan pelarut di Sungai Selangor.

Berulang kali isu pencemaran air di Selangor ini, seolah-olah YAB Dato’ Seri Amirudin Shaari tiada keupayaan untuk menyelesaikan isu ini.

Dewan Pemuda PAS Selangor mendesak agar YAB Amirudin meletak jawatan sebagai Menteri besar Selangor atas kegagalan mengurus isu air Selangor yang kini sampai tahap tidak berkesudahan.

Saya tidak dapat bayangkan apa yang rakyat terpaksa hadapi dalam tempoh PKPB ini, 1.2 juta pemegang akaun yang terlibat melibatkan rutin harian dan perniagaan. Aktiviti harian sudah pasti terjejas dan akan mengalami kerugian.

Rakyat juga terpaksa hadap isu ini dengan sikap kerajaan negeri memberi muka kepada Syarikat dan Industri yang tidak berlesen tetapi tidak haram bagi kerajaan.

Ini adalah bukti kegagalan PH dalam mengurus kepentingan rakyat dalam negeri Selangor.

In sya Allah Dewan Pemuda PAS Selangor akan terus membantu rakyat dalam tempoh Henti tugas operasi Air kali ini dengan mengarahkan semua para amilin Pemuda PAS Selangor melalui Jabatan Amal Malaysia Negeri Selangor bersiap sedia dengan “Ops Air Untuk Rakyat”.

Operasi ini akan memberi fokus bantuan penyedian air bersih dilokasi-lokasi yang kritikal.

HANAFI ZULKAPLI
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor – HARAKAHDAILY 10/11/2020

- Advertisement -