PAS Kota Samarahan santuni golongan MOSWAY

- Advertisement -

KOTA SAMARAHAN: Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan (LKK) PAS Kawasan Kota Samarahan telah mengadakan program Ziarah Kebajikan di sekitar Kampung Tambey, di sini semalam.

- Advertisement -

Program secara berkala yang dianjurkan oleh PAS Samarahan ini sekali gus bertujuan untuk menyantuni dan membantu masyarakat setempat khususnya golongan MOSWAY.

Semua keluarga dikunjungi telah menerima sumbangan keperluan dapur seperti beras, gula dan lain-lain yang diserahkan sendiri Ketua Penerangan PAS Negeri Sarawak, Zharudin Narudin.

Turut bersama dalam program ziarah tersebut adalah Timbalan Yang DiPertua PAS Kota Samarahan, Zulkipli Ramzi bersama anggota Muslimat PAS Kota Samarahan.

“Insya-Allah, fokus PAS Samarahan adalah program mingguan secara berkala dan tumpuan utama masyarakat setempat sekitar Samarahan yang kurang kemampuan serta bersifat cakna dalam masalah mereka,” ujar Zulkipli ketika ditemui.

Tambah beliau, masyarakat diseru untuk terus sama-sama menghulurkan bantuan bagi membantu meringankan beban mereka yang memerlukan. – HARAKAHDAILY 16/8/2020

- Advertisement -