Pemuda PAS Parit santuni penduduk DUN Belanja

- Advertisement -

PARIT: Lajnah Kebajikan Dewan Pemuda PAS Kawasan Parit dengan kerjasama Lajnah Kebajikan PAS Parit terus menggiatkan usaha mendengar keluhan rakyat dan membantu golongan yang memerlukan.

- Advertisement -

Sehubungan itu ziarah menjengah kehidupan penduduk dengan terus giat dilaksanakan dipimpin Ketua Pemuda PAS Parit, Ustaz Mohd Zahid Abu Bakar di sekitar DUN Belanja, di sini semalam.

Pada lawatan itu, beliau dan rombongan bermesra dengan penduduk di temui baik di warung makan mahupun di kediaman mereka menyampaikan kotak bantuan makanan, termasuk yang telah kehilangan ahli keluarga baru-baru ini.

Program ini adalah kesinambungan daripada program-program yang telah dijalankan oleh Lajnah Kebajikan Pemuda PAS Parit dalam membantu golongan yang memerlukan selain dapat menyelami masalah dihadapi penduduk setempat.

Program ini juga disertai saudara Lajnah Kebajikan PAS Parit, Shamsuk Kamal dan Pengarah Pilihan Raya Pemuda PAS Parit, Omar Shariff

Kotak bantuan makanan telah diserahkan Ustaz Mohd Zahid kepada penduduk di beberapa kampung antaranya di Kampung Talang Tasek, Kampung Nyior, Kampung Tua, Padang Kangar, Tanjung Medan dan Dusun Hilir.

Dalam waktu yang sama, beliau juga mengingatkan agar sentiasa berwaspada dan mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) memandangkan penularan COVID-19 masih lagi belum berakhir. – HARAKAHDAILY 28/7/2020

- Advertisement -