Kerajaan negeri hargai pelajar cemerlang STPM

- Advertisement -

IPOH: Pelajar tingkatan enam Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Saban, Nuraini Jamaludin melakar kejayaan tersendiri apabila dinobatkan sebagai pelajar terbaik STPM 2019 peringkat kebangsaan.

- Advertisement -

Nuraini, 20, menerima anugerah itu bagi kategori B40 dalam majlis pertemuan Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan Negeri, Razman Zakaria bersama Pengetua dan warga pendidik di Hulu Perak, semalam.

“Pencapaian beliau yang cemerlang ini sudah semestinya membanggakan seluruh warga pendidik di SMK Tun Saban khususnya, dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Hulu Perak secara umumnya.

Insya-Allah, pihak Kerajaan Negeri Perak akan memberikan perhatian yang sebaik mungkin kepada adik Nuraini bagi memudahkan urusannya menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi,” jelas Razman dalam pertemuan itu.

Jelasnya lanjut, seluruh warga pendidik negeri Perak ini diseru supaya semakin bersemangat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang guru khususnya dalam norma baharu yang pastinya serba mencabar ini.

Turut hadir dalam pertemuan itu Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Perak, Dr Mohd Suhaimi Mohamed Ali. – HARAKAHDAILY 7/7/2020

- Advertisement -