GU tawar kerjasama dengan JAIM

- Advertisement -

MELAKA : NGO Geng Ustaz (GU) menyatakan kesediaan membantu Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) mempertahankan akidah umat Islam di Negeri Melaka ini dari fahaman-fahaman memesongkan umat Islam yang berleluasa sekarang ini.

- Advertisement -

Hasrat ini dinyatakan oleh Presidennya Ustaz Kamalulhysham Mohd Suhut ketika melakukan kunjung hormat terhadap Penasihat Agama Ketua Menteri Melaka, Ustaz Kamaruddin Sidek di pejabat beliau di Seri Negeri di sini semalam.

Menurut Kamalulysham, di antara program yang boleh dijalankan ialah seminar mengenali pemikiran-pemikiran yang terpesong itu dan beliau juga turut menyatakan kesediaan untuk menerima jemputan ceramah di Melaka berkaitan dengan isu ini.

Sementara itu Ustaz Kamaruddin yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Melaka berkata pihak Pejabat Ketua Menteri Melaka memang mengalu-alukan kesedian pihak GU untuk membantu menjalankan program-program seperti ini.

“Kita akan mengambil maklum dan kita akan adakan lagi pertemuan pada masa akan datang bagi memurnikan lagi perancangan ini sehingga kita dapat merealisasikan program ini di Melaka.” ujar beliau kepada wartawan Harakah.- HARAKAHDAILY 7/7/2020

- Advertisement -