PRK Chini: Patuhi SOP, arahan SPR

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Pengundi diseru untuk melaksanakan tanggungjawab mengundi bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini dengan mengikuti Prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

- Advertisement -

Menteri Kanan (Keselamatan), Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata pengundi serta pihak terbabit di dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Chini esok diingatkan supaya mematuhi setiap undang-undang dan SOP yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Kita menggalakkan memakai topeng muka, menggunakan handsanitiser dan apa saja yang diarahkan oleh SPR.

“Norma baharu penjarakan sosial serta pemakaian penutup muka perlu dijadikan amalan ketika membuang undi terutamanya di kawasan yang sesak.

“Walaupun hak mengundi adalah hak yang dibenarkan oleh perlembagaan persekutuan kepada setiap individu, tetapi menjaga kepentingan diri dan keselamatan diri perlu di amalkan supaya kita terus selamat,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media harian Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) di sini, hari ini.

Ismail menyeru orang ramai untuk keluar mengundi beramai-ramai. Manakala pengundi luar juga disaran untuk pulang ke kampung halaman mereka bagi menunaikan tanggungjawab.

“Kepada pengundi-pengundi di DUN Chini selamat mengundi esok. Untuk menjaga kesihatan dan keselamatan, amalkan kawalan kendiri untuk kekal selamat,” ujarnya lagi.- HARAKAHDAILY 3/7/2020

- Advertisement -