PASTI terbanyak lega kembali beroperasi

- Advertisement -

BANGI: PASTI Kawasan Bangi yang mempunyai bilangan cawangan terbanyak antara kawasan seluruh negara telah membuat persiapan menyambut anak-anak ciliknya kembali meneruskan pembelajaran di premis mereka.

- Advertisement -

Ia rentetan kebenaran yang diumumkan pihak kerajaan untuk pra-sekolah, tabika dan tadika kerajaan mahupun swasta beroperasi kembali bermula hari ini dalam keadaan selamat mengikut prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.

Menurut Ketua Pemuda PAS Bangi, Khairul Nadzir Hilmi, kebenaran tersebut memberi manfaat besar kepada operasi dan nasib pekerja-pekerja PASTI di mana pihaknya juga memantau SOP digariskan supaya dipatuhi.

Di mana dengan peranan Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Bangi, semua 38 PASTI dalam kawasan ini dipantau aspek penjarakan sosial, pergaulan murid dan kebersihan premis, termasuk pemeriksaan suhu badan.

Sebanyak 36 PASTI telah memulakan sesi pembelajaran pada hari ini, manakala dua lagi pada minggu hadapan, selain pihak pengurusan akan bekerjasama dengan ibu bapa untuk segala SOP dipatuhi sebaiknya.

“Pembukaan PASTI ini bukan peluang untuk meletakkan anak supaya dijaga, tetapi memastikan anak terus bersekolah. Selagi boleh menjaga anak sendiri, itu lebih baik,” ujar Nadzir lagi.

Selain memakai pelitup hidung dan mulut, murid-murid yang hadir hari ini juga disediakan face sheild oleh sesetengah pengurusan PASTI. – HARAKAHDAILY 1/7/2020

- Advertisement -