AMAL bantu PASTI beroperasi ikut SOP

- Advertisement -

TASEK GELUGOR: Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Negeri Pulau Pinang bersama PASTI Kawasan Tasek Gelugor telah mengadakan taklimat dan demonstrasi kaedah sanitasi bertempat di PASTI Intanku, Permatang Tok Gelam, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Inisiatif tersebut adalah untuk memberi penerangan kepada pengurusan PASTI serta guru-guru bagi memastikan pembukaan institusi pendidikan pra-sekolah ini mengikut prosedur operasi standard (SOP).

Taklimat dan pendedahan mengenai perkara tersebut telah disampaikan oleh Unit Medik dan Penyelamat bersama Ketua Operasi AMAL Pulau Pinang, Ruzaini Ramli bersama Muhammad Nazrul Ali.

Seramai 25 peserta terdiri daripada EXCO Pemuda, pengurusan PASTI dan guru-guru hadir mendengar sendiri SOP pembukaan PASTI, bancuhan cecair nyah kuman mengikut sukatan standard dan cara-cara sanitasi.

Turut hadir bersama adalah Ketua Pemuda PAS Tasek Gelugor, Ustaz Abdul Razib Abdul Rahim dan Pengarah AMAL Pulau Pinang, Baharin Ahmad serta 19 wakil PASTI dari empat kawasan. – HARAKAHDAILY 29/6/2020

- Advertisement -