BIMB sumbang van kepada YADIM Sabah

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) telah menyumbangkan sebuah van dalam menyatakan sokongannya kepada peranan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) Sabah.

- Advertisement -

Serahan van Toyota Hiace 2.5 bernilai RM167,000 itu telah disampaikan Ketua Bahagian Syariah BIMB, Saiful Anuar Hambali dan diterima Pengarah YADIM Sabah, Samin Ongki.

Majlis sumbangan ini disaksikan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Ustaz Ahmad Marzuk Shaary itu telah berlangsung di Bank Islam Kota Kinabalu, kelmarin.

Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) BIMB ini bertujuan memudahkan pelaksanaan kerja dakwah oleh pihak YADIM Sabah di mana kedua pihak turut menjalin kerjasama dalam banyak program.

Hadir sama pada majlis ini adalah Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Sabah, Norjeli Dais dan Pengarah Tabung Haji Sabah, Datin Nurlaila Said.

Juga Penolong Pengurus Besar Hubungan Strategik dan Pengurus Pusat Kewangan Sosial Hubungan Strategik BIMB, Bostamam Hassan dan Mohd Izwadi Mat Hassan. – HARAKAHDAILY 22/6/2020

- Advertisement -