PH Johor cuba sebar virus perpecahan

- Advertisement -

BADAN Perhubungan PAS Negeri Johor (PAS Johor) sentiasa mengambil maklum secara dekat perkembangan politik khususnya di dalam Negeri Johor. Perkembangan terkini mengenai pergolakan di dalam Parti Pribumi BERSATU Malaysia (PPBM) di peringkat nasional.

Di dalam keadaan tersebut, pihak Pakatan Harapan (PH) Johor, telah cuba mengambil kesempatan dan menangguk di air yang keroh untuk memecah belahkan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) Johor dengan kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan serta tindakan-tindakan oleh mereka. Ini menunjukkan sekali gus mereka (PH), telah melanggar titah DYMM Sultan Johor di dalam majlis perasmian Dewan Undangan Negeri Johor pada 14 Mei 2020 yang lalu. DYMM Tuanku telah menitahkan supaya tidak menyebarkan virus perpecahan dengan berpolitik serta tidak mempedulikan mengenai kepentingan rakyat.

- Advertisement -

PAS Johor amat kesal dan mengecam sekeras-kerasnya sikap dan tindakan daripada PH Johor tersebut, yang masih dan cuma mementingkan agenda politik mereka semata-mata tanpa mempedulikan kepentingan rakyat.

PAS Johor akan terus bekerja dan berusaha bagi memastikan kepentingan kesejahteraan rakyat Negeri Johor terbela, terutamanya di dalam keadaan yang mencabar sekarang. Fokus juga mesti ditumpukan kepada pembangunan semula Negeri Johor pasca bencana wabak COVID-19 yang telah memberi kesan kepada semua rakyat, negeri dan negara.

PAS Johor memberikan komitmen untuk terus menyokong kepimpinan Y.A.B Menteri Besar Johor, Dato’ Ir. Hj. Hasni Hj. Mohammad, untuk memimpin Kerajaan Negeri Johor di bawah payung pemerintahan dan perkenan ke bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar Al-Haj, Sultan Johor. PAS Johor juga memberikan komitmen untuk terus bersama-sama memperkukuhkan lagi Kerajaan Perikatan Nasional Negeri Johor dengan semangat setia kawan bersama Umno, PPBM, MCA dan MIC, dengan keutamaan diberikan sepenuhnya terhadap kesejahteraan rakyat Negeri Johor.

Semoga Allah S.W.T memudahkan segala urusan. Amiin.

Sekian. Wassalam.

“Islam Memimpin Perpaduan”
“Makmur Johor”

USTAZ ABDULLAH HUSIN
Pesuruhjaya Badan Perhubungan PAS Negeri Johor – HARAKAHDAILY 2/6/2020

- Advertisement -