Muslimat bantu MOSWAY terkesan PKP

- Advertisement -

KUCHING: Antara yang terkesan dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) adalah golongan miskin, orang kelainan upaya (OKU), sakit, warga emas, armalah dan anak yatim di mana semuanya juga dikenali sebagai MOSWAY.

- Advertisement -

Cakna dengan keadaan dihadapi golongan ini, Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan (LKK) Muslimat PAS Negeri Sarawak bersama LKK Muslimat PAS Kawasan Petra Jaya telah menggerakkan usaha menyampaikan sumbangan bantuan.

Pemberian kit Ramadan berupa barangan keperluan dapur dan keperluan harian dihantar terus untuk penduduk dipimpin Ketua Muslimat PAS Petra Jaya, Habsah Bujang di Kampung Sinjan, Tupong, Astana, Sungai Bedil dan Siol Kandis.

Menurut beliau, sumbangan kecil itu diharap meringankan beban golongan tersebut yang kebanyakan juga kekurangan keperluan asas berkaitan setelah terkurung lama dan ketiadaan wang untuk berbelanja.

Hadir sama adalah Yang DiPertua PAS Petra Jaya, Morshidi Hasan dan Penyelaras DUN Samariang, Sabirin Saat serta anggota Muslimat dan Pemuda PAS Petra Jaya. – HARAKAHDAILY 19/5/2020

- Advertisement -