Kerajaan Sabah wajar selari dengan Pusat

- Advertisement -

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) Sabah sangat berharap agar kepimpinan Kerajaan Negeri Sabah boleh selari dengan Kerajaan Pusat.

Tindakan boleh dilakukan sama ada melalui cara Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) memberi sokongan kepada parti komponen Perikatan Nasional (PN) ataupun Parti WARISAN meninggalkan Pakatan Harapan (PH) dan menyertai Perikatan Nasional.

- Advertisement -

Kita sedang melihat beberapa negeri sedang berada di ambang kejatuhan dan beralih sokongan kepada Perikatan Nasional. Kepercayaan kepada PH semakin rapuh dan terhakis dan langsung tidak mempunyai masa depan yang baik.

PH telah banyak memungkiri janji sejak mula mengambil alih pemerintahan Malaysia pada Mei 2018. Kredibiliti PH juga pasti sudah tidak dapat dipulihkan semula.

Sudah sampai masanya Kerajaan Sabah juga beralih sokongan untuk menyokong kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memimpin PN.

Saya yakin jika ini berlaku, Sabah akan berada dalam pentadbiran arus perdana yang lebih baik dan lebih mudah berurusan dengan Kerajaan Pusat.

MOHD AMINUDDIN ALING
Pesuruhjaya PAS Sabah
16 Mei 2020 – HARAKAHDAILY 16/5/2020

- Advertisement -