1,000 OKU terima hamper makanan

Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Keluarga dan Wanita Dato' Mumtaz Md Nawi menyerahkan sumbangan kepada wakil-wakil persatuan OKU di Kota Darul Naim hari ini.
- Advertisement -

KOTA BHARU: Hampir 1,000 Orang Kurang Upaya (OKU) miskin di seluruh di Kelantan menerima hamper makanan yang disumbang kerajaan negeri.

Hamper itu mengandungi kurma, biskut raya, minuman, beras 2 gantang Baghdad dan duit raya diserahkan kepada wakil persatuan OKU untuk disampaikan kepada golongan itu yang memerlukan.

- Advertisement -

Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Keluarga dan Wanita Dato’ Mumtaz Md Nawi berkata, sebanyak 1,000 hamper disediakan untuk diagih kepada golongan terbabit.

Katanya, program itu diadakan dengan kerjasama Majlis Persefahaman Pertubuhan OKU Kelantan (MPPOK).

“Ia bertujuan menzahirkan kecaknaan dan keprihatinan kerajaan negeri terhadap kebajikan dan kesejahteraan golongan kurang bernasib baik.

“Bagi menjayakan program Semarak Ramadan tahun ini kerajaan negeri memperuntukkan sebanyak RM100,000,” katanya pada majlis penyerahan sumbangan tersebut kepada wakil-wakil persatuan OKU di Kota Darul Naim hari ini.- HARAKAHDAILY 13/5/2020

- Advertisement -