PAS Kota Samarahan agih PPE

- Advertisement -

KOTA SAMARAHAN: Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Kawasan Kota Samarahan telah menyampaikan sumbangan berupa peralatan perlindungan peribadi (PPE) untuk kegunaan petugas yang terlibat menangani pandemik COVID-19.

- Advertisement -

Sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), entiti PAS Kota Samarahan dengan kerjasama Jabatan Amal Malaysia telah menyiapkan sebanyak 1,292 pelindung muka bagi memenuhi keperluan para petugas kesihatan khususnya.

Sebanyak 566 PPE yang dihasilkan itu kemudiannya diagihkan kepada wakil Pejabat Kesihatan Bahagian Samarahan, Jacqualine Kho, manakala di Hospital Simunjan  Klinik Kesihatan Samarahan diserah kepada wakilnya, Angela Lanting sebanyak 342 unit.

Manakala baki 388 unit diserahkan kepada pihak Klinik Kesihatan Samarahan yang semua agihan itu dibuat melalui wakil Jabatan Amal Malaysia Kota Samarahan, Ustaz Wan Hanif Wan Abdullah bersama anggota lainnya.

Sedikit inisiatif tersebut diharap PAS Kota Samarahan sebagai memenuhi keperluan para petugas dalam memerangi pandemik COVID-19 agar terhindar dari jangkitan ketika melaksanakan kerja perawatan dan kesihatan.

Pihak PAS Kota Samarahan merancang pelaksanaan seterusnya untuk memfokuskan kepada persiapan menghasilkan tudung PPE serta sumbangan kit keperluan makanan kepada keluarga terjejas juga akan dilaksanakan dalam masa terdekat. – HARAKAHDAILY 14/4/2020

- Advertisement -