Permaisuri Agong, Sultan Johor kurnia sumbangan

Sokongan kepada barisan hadapan negara perangi COVID-19

19
- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Raja-raja Melayu menjadi pendorong motivasi tertinggi yang menyertai solidariti bersama rakyat, terutama kepada barisan hadapan negara dalam komitmen mendepani dan mencegah pandemik COVID-19.

- Advertisement -

Terkini, Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Maimunah Iskandariah telah berkenan menyumbangkan 100 katil kepada Hospital Sungai Buloh dan 50 katil kepada Hospital Kuala Lumpur bagi keperluan kesiapsiagaan ketika ini.

“Merafak sembah, menjunjung kasih mengadap Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong. Kementerian Kesihatan menjunjung kasih mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih di atas sumbangan tersebut.

“Sesungguhnya ia pencetus dorongan semangat yang lebih jitu buat petugas kesihatan agar terus berjuang dalam usaha menyelamatkan negara,” ujar Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah dalam muat naik status di Facebook beliau.

Terdahulu beliau juga merafak sembah setinggi-tinggi ucapan terima kasih kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar atas kurniaan 42 ventilator untuk kegunaan hospital di seluruh negeri Johor.

Ramai Kerabat DiRaja telah turut sama menyampaikan sumbangan pihak istana sebagai sokongan kepada usaha menangani COVID-19 termasuk mengembalikan emolumen untuk beberapa bulan, selain menyantuni petugas dan rakyat. – HARAKAHDAILY 12/4/2020

- Advertisement -