Muslimat hasilkan tudung PPE pelindung virus

- Advertisement -

LUMUT: Dewan Muslimat PAS Kawasan Lumut telah mengambil inisiatif menghasilkan tudung pelindung virus yang kemudian diserahkan untuk kegunaan petugas di Hospital Pantai Manjung, di sini baru-baru ini.

- Advertisement -

Ketua Muslimat PAS Lumut, Rohawati Abidin berkata, tudung pelindung virus ini telah dijahit sendiri oleh ahli-ahli Muslimat sebagai satu solidariti dan sokongan kepada barisan hadapan negara mendepani COVID-19.

“Sebanyak 100 helai tudung pelindung virus berjaya disiapkan dalam masa dua hari hasil tenaga padu secara gotong royong menjahit tudung ini bagi membantu ‘frontliners’ Hospital Pantai Manjung.

“Tudung ini merupakan salah satu inisiatif bagi menyahut seruan Kerajaan Malaysia untuk bersama-sama berbakti dan menghulurkan bantuan yang termampu untuk memutuskan rantaian wabak COVID-19 yang merbahaya ini,” ujarnya.

Rohawati menegaskan, pihaknya amat menghargai pengorbanan para doktor, jururawat dan semua yang terlibat di seluruh Malaysia khususnya di Perak dan berharap sedikit sumbangan ini dapat memberi semangat kepada para petugas.

Hasil jahitan tudung ini telah diserahkan oleh beliau kepada salah seorang jururawat di Hospital, Marlia Masuri dan turut serta Timbalan Ketua Muslimat PAS Lumut, Putiah Sa’arani. – HARAKAHDAILY 10/4/2020

- Advertisement -