Muslimat PAS salur dana untuk hasilkan PPE

- Advertisement -

KUCHING: Dewan Muslimat PAS Negeri Sarawak telah menyumbang dana untuk pembuatan pelindung muka dan tudung peralatan perlindungan peribadi (PPE) bagi kegunaan petugas Hospital Umum Sarawak, di sini semalam.

- Advertisement -

Ia sebagai memenuhi keperluan para petugas barisan hadapan negara ini dalam memerangi pandemik COVID-19 dan terhindar dari jangkitan ketika melaksanakan kerja perawatan dan kesihatan berkaitan sepanjang tempoh ini.

Justeru itu, Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Sarawak dengan kerjasama Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Kawasan Petra Jaya telah mengambil inisiatif tersebut bagi memenuhi keperluan dan kecukupan PPE tersebut.

Sumbangan berjumlah RM5,360 termasuk dari pemberian para dermawan itu telah digunakan untuk menghasilkan 1,500 face shield, peralatan ‘frontliners’ serta tudung PPE yang telah diserahkan AMAL Petra Jaya dan Kota Samarahan.    

Ketika sama rakyat Malaysia diseru terus bersatu hati dan mematuhi segala arahan pihak kerajaan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, selain memperbanyakkan solat dan doa sebagai senjata Mukmin. – HARAKAHDAILY 9/4/2020

- Advertisement -